犬とネコがいるお家

懸賞 2008年 05月 23日 懸賞

こちらに永住している友達の家に行きました。
日本よりアメリカの生活の方が長い友達なので、おうちもアメリカっぽい一軒家でかわいい感じです。しかし、この家には、デッカイ犬とネコがいます。
I went to friend’s house. She has a green card.
Her life in Michigan has been longer than her life in Japan, so her house
is Americanized and very cute. But, she keeps a big dog and cat…
犬とネコがいるお家_b0127870_10543522.jpg

私、実は動物が怖い・・・そんな風に見えないといわれるけど。ネコは大丈夫なんだけど、それ以外の動物はみんな怖い。なので、この写真の犬が私に寄ってきた時、顔をひきつらせて笑ってました。
でも、この犬、超――かしこい。ちゃんと躾されているのがわかる。でもやっぱ怖―い!
Actually, I’m afraid of most animals.
People often tell me they can’t see me as that kind of person.
I like cats, but I don’t like animals except cats. So, when the dog in
this picture approached me, I pulled my face and made an effort
to smile …
But, this dog was very smart. I found out he was a well-behaved dog.
But… I was still scared!!

あとこのネコ。超―――かわいい。
Anyway, this cat is very cute!
犬とネコがいるお家_b0127870_10533979.jpg

こっちに来た当初ネコは飼いたいと思ったりしたけど、やっぱりいずれ日本に帰る時に、なかなか連れて帰るのが大変みたいだから、やめました。あと、うちは、アパート2階だから、うるさくすると1回に響くんだよね。
When I first came to Michigan, I wanted to keep a cat. But taking animals to
Japan would be hard, so I gave up.
And another reason is that my apartment is on the second floor.
If I make a noise, the sound goes through to the first floor…

by pondeyo | 2008-05-23 10:56 | 家・生活

<< メキシコのリゾート、カンクン旅行   GWに行ったナイアガラの滝 >>