サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。

懸賞 2011年 02月 27日 懸賞

まずは写真、サンディエゴのこの季節のビーチ。
To begin with, let me show you the picuture of a beach in San Diego in this season.
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_45827.jpg




2月21日は「プレジデントデー」っていうマイナーな祝日だったって知ってましたか_
ここアメリカでは、全ての学校や会社がこの祝日で休みにしている訳ではなくて、私の会社は2月21日休みだったけど、他の会社はこの日は休みじゃなかったようです。
Did you know 2/21 was a minor National Holiday, called President Day?
Here in the US, not all companies and schools considered it a National Holiday that they should close the office on.
So, my company was closed on 2/21, but many other companies were not off on that day.

とにかくまあ、休みだったので、11月にミシガンからサンディエゴに引っ越していったばかりの友達のところに3日間遊びに行っていました。
その友達の旦那さんは出張中だったので、女2人だけでぶらぶらしてきました。彼女はすごくいろいろお世話をしてくれて、本当にありがたかったです。
Anyway, because of the holiday, I went to San Diego on a 3-day-trip to visit my friend who just moved from Michigan there in November.
Her husband was on a business trip , it was as ladies hanging out! My friend really took good care of me . Thank you(*^_^*)
Let me tell you about the small trip.

サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_3554661.jpg私がサンディエゴに着く前の日までは雨だったとのこと。逆に言うと、私がいてた時は全部快晴だった!
2010年1月に1回行って以来、すごくサンディエゴが好きです。すーさんはリタイア後、サンディエゴに住みたいと思っているようです。
She told me it had been rainy the day before I had got there. On the opposite end of it, it was very sunny every day I stayed there.
I've loved San Diego since I had gone there in January 2010. Su-san thinks it would be good to live there when he retires.







サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_4163097.jpg彼女の住んでるアパートはサンディエゴのダウンタウンの中。 なんとまあ、いま風のかっこいい部屋で。。
良く働くし賢い子だからだな、さすがだなー。 感動もしたし、羨ましくも思いました。
Her apartment was in downtown San Diego. What a very modern cool room it was!!
She and her husband are hard worker and smart so only they could have done it! I was impress and envy her.





ブランチを食べに、「ホテル デル コロナド」というコロナド島にある高級ホテルに行きました。コロナド島にいくには、写真のコロナドブリッジを渡って行きます。彼女の家から車でホテルまで20分ぐらいです
To get brunch, we went to a fancy hotel named Hotel del Coronado in Coronado island. To get Coronado island , we went over the Coronado Bridge in the picture.It took about 20 minutes by car from where she lived to the hotel.
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_3571198.jpg

サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_3575440.jpg



このホテルの日曜のブランチバイキングは
「サンディエゴのベストブランチ」として有名だということで、連れて行ってくれました。
彼女もそのブランチには行ったことなかったので、2人ともすごく楽しみにしていました。
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_3584050.jpgで、そのバイキングの値段を見た瞬間、2人とも、食べるべきかどうかちょっと躊躇してしまった。。。超—高かったから(笑)
でも、生きてて最初で最後ということで、結局入ることにしました。(^_^;)
Because the hotel Sunday brunch buffet is well-known as "Best Brunch in San Diego", she took me there.
She also had never been there before, so we were excited to have lunch there.
The moment we saw the price of the buffet, we hesitated whether or not we have it... It was very expensive.haha
But we decided to go anyway because it was only time to have it in our life.(^_^;)


ということで、この高級ランチ、すごくよかった。お酒も含まれてました。そんなに飲まなかったけど。。
めちゃめちゃお腹いっぱいで、はちきれそうでした。
Anyway, the fancy brunch was VERY good. It was included alcohol actually. We didn’t have much alcohol so much though.
I was soooooo full and felt like bursting .
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_3592181.jpg
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_3593866.jpg



その後、犬の散歩を兼ねて、いろんなビーチに行きました。
After that, we went to various beaches to walk her dog.
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_404625.jpgこの写真は「ドックビーチ」。犬の綱を外して遊ばせてもいいビーチです。
This is a picture of "Dog Beach" which we can let dogs play without leashes.











ダウンタウンに帰ってきて、近くにある港の近くを1時間ぐらいぶらぶらしました。
Coming back to downtown, we walked for about one hour around harbor area near there.
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_421339.jpgこれはそのぶらぶらの途中で見たUSS Midwayという船です。
This is the picture of USS midway that I found while walking.










日本食スーパーにも連れて行ってくれました。ご存知の通りミシガンにもいくつか日本食スーパーはあるけど、サンディエゴのはもっと大きくてもっといろんな食材があります。
私、まるで日本に帰ったかのように買い物しました。。。(^_^;)
She dropped by the Japanese grocery store for me. There are some in Michigan as you know, but San Diego's were much bigger and had more varieties of food.
I got some food as if I had gone back to Japan.(^_^;)



アパートに帰って来た時は、時計の針はもう夜の8時になっていたけど、ランチバイキングの食べすぎの影響で全くお腹がすいてなかった。
でも「サンディエゴやし、ミシガンにはないおいしいもの食べないと!!」
ちゅうことで、まだダウンタウンに行って、美味しいお寿司をパクっと。。。。(+o+)
When we were back at her apartment, even though the clock pointed to 8 pm, we did NOT feel hungry at all because we had eaten lots of food at the buffet.
However, "Here is San Diego!! I gotta have good food that I don't find in Michigan."
So, we went to downtown again and ate delicious Sushi. hahaha (+o+)
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_4115082.jpgサンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_412738.jpg

















ミシガンに帰る日の朝、「オールドタウン」というところに行きました。
特にそこに期待はしていなかったんだけど、行ってみると結構楽しそう。
そんなに観光の時間が残ってなかったので、また来ることにしました。(サンディエゴに来る目的をわざと作ってるってか?)
In the morning on the day I got back to Michigan , we went to“ Old Town”
We didn't expected so much there, but it seemed to be fun.
Because I didn't have enough time to sightsee there, I will come over again. (Am I making an excuse on purpose to come to San Diego?)
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_43586.jpg
サンディエゴ(San Diego)の友達の家に遊びに行きました。_b0127870_441562.jpg




ラッキーにも、私の帰りのフライトは、アトランタ経由してデトロイトに帰る経由便だったのに、どういう訳か、デトロイトへの直行便にタダで変更してくれました。しかもファーストクラスの席になった。
超―――――――ラッキー。
Lucky, I was supposed to take a connection to Detroit via Atlanta, but for some reason, my flight was changed to a direct flight to Detroit for free with first class!!
I was VERY Lucky and happy

そして。。。。飛行機がデトロイトに着陸して、ミシガンがめちゃ雪が降ってると気付く。。。。 さみし。。。(;一_一)
And…..right after the place landed at Deroit,I figured out Michigan was very snowy........... Sad…….. (;一_一)

by pondeyo | 2011-02-27 04:12 | 旅行/カリフォルニア

<< ロボットショー Robot Show   英語と日本語の教え合い >>