私の上司を自慢しまーす

懸賞 2011年 12月 24日 懸賞

にほんブログ村 海外生活ブログ アメリカ中西部情報へ
にほんブログ村ブログランキングに参加しています。応援の1クリックをお願いします!

今までにこんなに強くて優しい女性は見たことないです。 誰かと言うと。。
それは私の上司なのですが。。
彼女は日本人、小さい赤ちゃんのお世話も大変なのに、すごく良く働きます。
I’ve never seen such a powerful and kind lady. Who is that?
She is my boss.
She is Japanese and a very hard worker even though she’s busy taking care of her lovely baby.

彼女は私より年下で仕事の経験も私より短いはずなのですが、私よりホントにいろんな面で、すごくたくさんのスキルを持っています。
これは大げさな言い方でもなんでもなく、この人のおかげでうちのオフィスでとても快適に仕事ができているんだと思っています。毎日いろいろ助けてもらっています。特に英語の面。
仕事のアドバイスもたくさんしてもらっています
She is younger than me, and she has less work experience than I have, however, I believe
She has many more skills with several different aspects than I have.
It is not an exaggeration to say that I can work comfortably in my office thanks to her.
She helps a lot every day especially my English problem.
She advises me a lot about work as well.

私が技術部のパートタイマーアシスタントで働いていたとき、彼女が私をセールス部に引っ張ってくれたのでした。私が営業の仕事経験があることを見つけてくれて、自分の持ってるスキルをうまく使えるようにひっぱってくれたのです。
She is the one who recruited me and got me to move to sales department, when I was working in the engineering division as a part time engineering assistant. She found out about my background and lead me to the right way of utilizing my skill.

彼女は自分自身のことを、他の人より我慢強い方だと思う、と言っていました。
また、自分を分析するに、「不可能でない限りはあきらめない」とも言っていました。
She said it herself that she is a more patient person than others.
Also, In analyzing herself, she said “I don’t give up on anything unless something is impossible.”

アメリカで彼女に会えたということが幸せだと思っています。他の全てのうちのオフィスの人も、みんなから信頼されています。日本人として誇りに思っています。
I really feel happy to see her in the US . I believe all of the employees in my office rely on her. I am proud of her as a Japanese.

by pondeyo | 2011-12-24 10:45 | 仕事・会社

<< 黒人のお友達が推薦、ソールフード体験   船便1便目が出ました >>