半期に1度の在庫棚卸

懸賞 2011年 11月 13日 懸賞

にほんブログ村 海外生活ブログ アメリカ中西部情報へ
にほんブログ村ブログランキングに参加しています。応援の1クリックをお願いします!



私はセールスアナリストと言う仕事をしていますが、その業務に関するものとして、半年に1度の在庫の棚卸をするというものがあります。これは、実在庫がシステム上の在庫とあっているかを確かめるものです。
I am working as sales analyst. With this responsibility in my office, I have to perform a bi-annual inventory check, which is to see if our actual physical inventory matches the inventory in the system.

私の会社は委託倉庫を持っているので、先日同じオフィスで同じ仕事をしている人とその倉庫にいってきて、1日かけて在庫チェックをしてきました。
あと、倉庫のメンバーと会って今みんなが抱えている問題を確かめたり、何か私たちからトレーニングを受けたい内容が無いかなどを話したりします。
Our office has a third party warehouse, On the other day, I went there with other my colleagues who had same responsibility of me and checked all of the inventory and it took all day long.
Also, I met with the warehouse members to see if they have some issues and to see if they need some training and so on.

実はこの棚卸って、私好きじゃないんだよなあ。。。
Actually, I don’t like the inventory check….

ハードな仕事です。山のような在庫を数え、時に狭―いスペースを通ったり、重い荷物を運んだり、埃っぽい中で作業したり。。。などなど
でも倉庫のメンバーは毎日私たちの為にここで働いてくれるので、全ての商品がお客様にスムーズに送るのです。
It is very hard work. We checked tons of inventory, sometimes going into narrow spaces, carrying heavy stuff, working with dusty stuff and so on.. ,
But, the staff members in the warehouse were always working there for us, so we could to ship all parts to our customers smoothly. I really appreciate them.

この棚卸の為に、ミシガンからイリノイのオフィスに転勤になったあの同僚も、ミシガンに帰ってきて参加しました。彼はオフィスは変わっても同じ仕事をしているのです。彼についての記事はこちら・
For the inventory check, my colleague who had transferred to Illinois came back to Michigan because he was still doing the same work even though he was in a different office.

在庫のチェック中(さっきも言ったけど、そこには埃っぽい箱がいっぱいある)そして、その棚卸も終わりに近づこうとしている時に、その彼が私の顔を見ていいました。
During the inventory check there (like I said, there were lots of dusty boxes), and towards the end of inventory check, he saw my face and told me

“Pondeyo、お前顔真っ黒で、煙突から出てきたみたいな顔になってるぞ(笑)”
"Pondeyo, you looks like you have been in a chimney because you’ve had dust all my face. hahaha


“まじで??!!”
”Really??!! “


トイレに行って鏡を見たら、、、まあ~~~ 顔中真っ黒でした。(;一_一)
なんでもっと早く誰か言うてよーーーーーーーーー。最悪(‘;’)
I went to the restroom and looked in the mirror. OMG~~ I found out that my face was black from all of the dust.
I wondered who no one else had told me earlier that day.. Worst..

まあ、とにかく、在庫のチェックを全部終了した後、全く在庫の差異が無かったことがわかりました。完璧です。
正確に私たちの在庫をコントロールしてくれてどうも有り難うございます!!!
Anyway, after all of the inventory were checked, We found that there were no inventory discrepancies! That was perfect!
Thank you very much for control accurately controlling for our inventory/

そして棚卸の後はBarへ・・・(^_^;)
After the inventory check, we went a bar…

by pondeyo | 2011-11-13 23:20 | 仕事・会社

<< 教会でゴスペル聞きました。   すぐ行ける海外旅行 その2(ト... >>