日本に仕事で1週間

懸賞 2011年 07月 18日 懸賞

にほんブログ村 海外生活ブログ アメリカ中西部情報へ
にほんブログ村ブログランキングに参加しています。応援の1クリックをお願いします!

先月1週間、うちの会社の日本のオフィスで働いてきました。今までにもう既に2回行ったことがあるので、今回はそんなに心配では無かったです。会議にいくつか出てきました。
それだけではなくて、ミシガンで使っているのと同じシステムを日本でも使えるようにセットアップしてくれていたので、アメリカの通常業務も日本でもできました。
I was working at the office in Japan for one week last month.
I've been there twice so far, so I wasn't nervous this time.
Some conferences were held with some Japanese staffs.
Not only them, even though I was there, I was able to set up the same computer system I use in Michigan in Japan, so I could deal with my work from the US office.

でも日本の職場の雰囲気は、アメリカと全く違いました。
どっちが良くてどっちが悪いというてる訳では無くで、ただ「違う」と言いたいだけだけど。
ミシガンの職場はとてもうるさくて、日本はとても静か。ま、いわゆる「アメリカっぽい」「日本っぽい」っていう違いです。
However, the atmosphere in the Japanese office is totally deferent from the one in Michigan.
I wasn't say that one is good and the other is bad. I just wanna say "different".
The Michigan office is very lively, but the one in Japan is very quiet... That is the so-called “American way”, and the “Japanese way”. The office I was in Japan is not a sales office. That might be just the reason that the office was quiet though.

ミシガンに来る前は、長い間日本のオフィス(違う会社だけど)で働いていたので、もうそんな違いについてはわかってたはずなんだけど、どういう訳か今回は、両方の職場の雰囲気がえらい正反対やなあ、、と思ったのでした。
もしや、私がアメリカ人化してる???
I had been working at the Japanese office (different company though) for years before I came to Michigan, so I should have already known about the differences. But this time for some reason, I really felt both office’s atmosphere were totally opposite from one another . Had I been Americanized?

もう1つアメリカ化してるかも・・と思ったのは、暑すぎる夏に耐えられなかったことです。
それと満員電車での通勤中に気分が悪くもなりました。
あと信じられないことに、その1週間で電車の切符を2回もなくしました。電車の乗り方忘れたんかしら。。(>_<)
One more thing I might be Americanized is I wasn’t able to get used to be in TOO HOT summer.
I felt a little sick while I commuted with PACKED train.
Also unbelievably, I lost the train tickets twice in this 1 week. I was wondering if I had forgotten how to ride trains... haha

ところで、出張と言う事で、自由時間はあまりとれませんでしたが、週末は友達と過ごすことにしてました。
日曜日は、2年前にミシガンから日本に帰った友達の家に、同じくもう1人前にミシガンにいた別の友達と一緒に行ってきました。
By the way, because of the business trip, I didn’t have enough free time, but I tried to spend weekend with my friends in Japan.
On Sunday, I visited one friend who had left Michigan 2 years ago. I went there with another friend who also used to be in Michigan.

彼女のお宅がすばらしかった。
おうちは、女性らしい彼女の性格がばっちり出てました。
Since her house was great.
The house showed her feminine personality.
b0127870_11442258.jpg


このかわいい置物!! 全部手作りだよ。信じられん。。。
Look at the cute decorations!
All of them were handmade. That's unbelievable!
b0127870_11445034.jpg

b0127870_11451475.jpg


ランチは彼女お手製冷やしうどん。 美味いーーーー(^o^)/ Cold Udonher made for lunch. OISHI(tasty)----
b0127870_11453418.jpg

b0127870_1147985.jpg箸置きも手作り陶器で。








日本でもみんなに会えて本当に良かったです
I was really glad to see them even in Japan.




あと、前の会社の同僚とも飲みに行きました。またまた楽しかったです。
私を忘れず、いつも日本に帰る旅に飲み会セッティングしてくれて、本当にどうもありがとう。
I also had a dinner party with my old colleagues. That was fun again.
Thank you very much for not forgetting me and having a party whenever I come back to Japan.

えっと、、、短い日本滞在でしたが、充実しておりました。
次に日本に帰るときって、ミシガンをずっと離れる時かな??
Well, my short Japanese trip was fulfilling.
Will the next time I come to Japan be the one where I leave Michigan for good???

by pondeyo | 2011-07-18 11:47 | 旅行/日本

<< 海外モードに勝手に切り替わる便...   大福作り >>