偶然の出会い

懸賞 2009年 08月 31日 懸賞

この前、ラッキーな出会いがありました。友達が知り合いと食事をするからと、私を招待してくれたのだけど、その人は私の前の会社で働いている人でした。いくら会社が一緒だったとはいえ、前の会社は大きな会社だったし、働いてた時はその人のことは知りませんでしたが。。
I had a coincidental a lucky encounter the other day. A friend of mine invited me to have dinner with her acquaintance, who is working at my old company. Even though he was working there when I was there, the company had many employees, so I had not known him until that day.

話をしていくにつれ、私の前の上司とか同僚のことをよく知っている人だということが発覚。本当に懐かしかったし「世界は狭いなー」を実感。
As we talked with each other, I learned that he knows about my old boss and my old colleagues. I really yearned to see them, and I felt “What a small world!”

私は前の会社がとても好きで、そこでいろんな勉強をした。上司も尊敬していたし。
この私の変った性格と、子供じみたところも、しっかりトレーニングしてもらいました。感謝してます。
I liked my old company so much, and the company taught everything I know. I respected my bosses. Even though I had a weird personality and was a bit immature, they trained me with patience. I really appreciated them.

ミシガンではいろんなことに挑戦して、友達も「よう頑張ってる」とほめてはくれるけど、日本で仕事してた時と比べると、全く頑張りが足らない。たくさんやってみたいことはあるけど、とても難しいことばかりで、自分の殻を破ることはできない。年とともに、失敗も嫌になるしね。
でも、一歩踏みださいないといけないな。
I tried many things in Michigan, but I have not done my best here compared with what I did in Japan. I don’t do anything here, even if my friends are proud me that I do my best. Although I have many things I want to try, it is very difficult to get out of my shell. As I get older, I am afraid of making a mistake.
However, I should just take a step forward to the future.

by pondeyo | 2009-08-31 20:05 | 家・生活

<< びっくり誕生日パーティー   もう夏終わり? >>